• 1. Po wyjęciu bramki z opakowania, podłączamy urządzenie do lokalnej sieci korzystając z wejścia ‚INTERNET‚, wpinamy nasz aparat telefoniczny do gniazda oznaczonego jako ‚PHONE1‚ a następnie do zasilania.
  • 2. Ustalamy adres IP bramki wybierając z klawiatury podłączonego telefonu następujący kod:
    **** 110#, po chwili adres zostanie podyktowany przez lektora.
  • 3. Uzyskany adres wpisujemy w pasku adresowym naszej przeglądarki internetowej
  • 4. Zostaniemy poproszedni o wpisanie nazwy użytkownika oraz hasła (domyślnie obie wartości to: admin)
  • rys.1

    rys.1

    UWAGA!
    Gdy urządzenie było wcześniej użytkowane zalecamy przywrócenie ustawień fabrycznych poprzez przejście do zakładki: ‚Administration‚/’Factory Defaults‚,następnie zaznaczamy ‚Yes‚ przy opcjach ‚Restore Network Factory Defaults‚ oraz ‚Restore Voice Factory Defaults‚ i zatwierdzamy przyciskiem ‚Submit

  • 5. Po poprawnym zalogowaniu przechodzimy do zakładki ‚Voice
  • rys.2

    rys.2

  • 6. Na nowo otwartej podstronie upewniamy się czy posiadamy najnowszy firmware (rys. 3a). Aktualne oprogramowanie można pobrać z oficjalnej strony firmy CISCO (instrukcja aktualizacji znajduje się na dole poradnika)
  • rys.3

    rys.3

  • 7. Przechodzmy do menu ‚Line 1‚ (rys. 3b)
  • 8. Upewniamy się czy linia jest aktywna, sprawdzając parametr ‚Line Enable‚ w sekcji ‚General‚ powinien mieć wartość ‚yes‚ (rys.4)
  • rys.4

    rys.4

  • 9. Przewijamy stronę do sekcji ‚Proxy and Registration‚ i uzupełniamy pola formularza podając dane jak na poniższym przykładzie (rys. 5)
  • rys.5

    rys.5

    gdzie:

    Proxy: sip.spikon.pl
    Outbound Proxy: sip.spikon.pl
    Use Outbound Proxy: yes
    Register Expires: 60

    Sekcja ‚Subscriber Information’

    Display Name: login SIP
    Password: hasło do naszego konta SIP (proszę nie mylić z hasłem do panelu)
    Auth ID: login SIP
    User ID: login SIP
    Use Auth ID: yes

    Sekcja ‚Audio Configuration’ (rys.6)

    rys.6

    rys.6

    Preferred Codec: G711a
    Second Preferred Codec: G711u
    Third Preferred Codec: G729a

    Wpisane parametry zatwierdzamy przyciskiem ‚Submit

    Dane dla naszego konta możemy uzyskać logując się do panelu zarządzania, wybierając kolejno „Konta i numery” / „Konta telefoniczne” / „Dane konfiguracyjne konta” (rys. 7)

    rys.7

    rys.7

  • 10. Urządzenie uaktualni konfigurację co zostanie potwierdzone odpowiednim komunikatem (rys. 8)
  • rys.8

    rys.8

  • 11. Zostaniemy przeniesieni na stronę informacyjną gdzie po odczekaniu kilku sekund klikamy przyciśk ‚Refresh‚ (rys. 9a) Parametr ‚Registration State‚ powinien uzyskać status ‚Registered‚ (rys. 9b)
  • rys.9

    rys.9

  • 12. Na bramce powinna zapalić się kontrolka telefonu (rys. 10) . Od tej pory urządzenie jest gotowe do pracy.
  • rys.10

    rys.10

Aktualizacja oprogramowania w bramce CISCO SPA112

  • 1. W pierwszej kolejności sprawdzamy dostępność nowego oprogramowania na oficjalnej witrynie CISCO (rys. 1)

    rys.1

    rys.1

  • 2. Pobieramy aktualny firmware
  • 3. Logujemy się do panelu zarządzania bramki a następnie przechodzimy do zakładki ‚Administration‚ i wybieramy z menu ‚Firmware Upgrade
  • 4. Wskazujemy plik *.bin z nowym oprogramowaniem (rys.2a) i klikamy przycisk ‚Upgrade‚ (rys.2b)
    UWAGA! Pobrany plik należy wcześniej wypakować
  • rys.1

    rys.1

  • 5. Aktualizacja może zająć nawet kilka minut, w tym czasie nie należy nie wyłączać urządzenia, wciskać przycisku reset w bramce ani używać przycisku ‚powrót’ w oknie przeglądarki (rys.3).

    rys.3

    rys.3

  • 6. Gdy proces przebiegnie pomyślnie otrzymamy komunikat ‚Upgrade is successful.‚ a urządzenie automatycznie się zrestartuje. (rys.4)
  • rys.4

    rys.4

  • 7. Finalnie zobaczymy stronę podobną do poniższej (rys.5), gdzie przy parametrze ‚Version‚ będzie aktualna wersja oprogramowania
  • rys.5

    rys.5